موعودنامه

موعودنامه

أین الطالب بدم مقتول بکرببلا

اقامه نخستین نماز جمعه تاریخ اسلام/متن خطبه نماز جمعه پیامبر

خبرگزاری مهر- گروه دین و اندیشه: نماز جمعه به عنوان مراسم هفتگی اجتماعی مسلمین از جایگاه والایی برخوردار است؛ این مراسم نه تنها یک عبادت، بلکه مظهر وحدت مسلمین و شکوه و عظمت اسلام است که سنگ بنای آن را پیامبر(ص) در مدینه النبی و در سال هجرت نهاد.

در تاریخ ابن سیرین آمده است که انصار، نخستین اشخاصی هستند که روزی از هفته را جمعه نامیدند. او در این باره می گوید: انصار پیش از نزول آیه جمعه، اهل مدینه را دور هم جمع کردند و به آن ها گفتند: «یهودیان روز خاصی دارند که هر هفته در آن روز گرد هم جمع می شوند و مسیحیان نیز چنین روزی دارند؛ پس چرا ما روزی را برای اجتماع خود قرار ندهیم تا در آن روز ذکر خدای تعالی گوییم؟ آن گاه «روز جمعه» را که در دوران جاهلیت «یوم العروبه» نام داشت، برای خود برگزیدند.

 


ادامه مطلب »

تسلیت شهادت امام حسن عسکری(ع)

شهادت یازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت امام حسن عسکری(ع) را خدمت حضرت ولی عصر(عج) و همچنین شیعیان آن حضرت تسلیت عرض می نماییم.

برای مطالعه زندگی نامه آن حضرت به ادامه مطلب مراجعه نمایید.


ادامه مطلب »

سخنانی در مورد حق امام زمان(عج)

سخنانی از آقای قرائتی در مورد حق امام الزمان(عج) (خمس)، از دست ندید!

1390/5/8


ادامه مطلب »

وقاتون

یعنی کسانی که برای ظهور، وقت تعیین می کنند.امام باقر(ع) در پاسخ به کسی که پرسید: آیا برای ظهور، وقت تعیین شده است؟سه بار فرمود:«کذب الوقاتون»(کسانی که زمان تعیین می کنند دروغ گویند)(1)امام صادق(ع)نیز در پاسخ همان پرسش،چنین گفت.


یکی از زنانی که از یاران حضرت اند

یکی از زنانی است که طبق روایتی از امام صادق(ع)،جزو یاران حضرت مهدی(عج) خواهد بود.وی همسر هارون الرشید و از شیعیان بوده است.هنگامی که هارون الرشید از اعتقادات او آگاه شد،سوگند یاد کرد که او را طلاق دهد،او به انجام کار های نیک معروف بود.در زمانی که یک مشک آب در مکه یک دینار طلا ارزش داشت،اوحجاج و شاید همه مردم مکه را سیراب کرد.او با کندن کوه ها و احداث تونل ها،آب را از خارج حرم به حرم آورد.زبیده صد کنیز داشت که همگی حافظ قرآن بودند و هر کدام موظف بودند روزانه یک دهم قرآن را بخوانند،به گونه ای که از منزل مسکونی او صدای قرآن، همانند زنبور های عسل بلند بود.

تقنیح المقال،ج3،ص70


امام حسین(ع) و سخن ازامام مهدی منتقم(عج)

روايات راجع به حضرت ولي عصر (ع) و جريانات ايام غيبت رنج بار آن حضرت و دوران ظهور سراسر نور و سرورش بسيار است. در اين ميان، روايات و خبرهاي عيني متعددي مربوط به حضرت سيدالشهدا حسين بن علي (ع) است که ما به برخي از آنها بسنده مي کنيم:

شيخ صدوق (ره) با سلسله سند نقل کرده که امام حسين (ع) فرمود:

«فِي التّاسِعِ مِن وُلدِي سُنَّهُ مِن يوسف (ع) وَ سُنَّه مِن مُوسَي بنِ عِمران (ع) وَ هُوَ قائِمُنا اَهلَ البَيت يصلِحُ الله تَبارکَ وَ تَعالي اَمرَهُ فِي لَيلَهٍ واحِدهٍ» (بحارالانوار ، ج51،ص132)

در نهمين فرزند من (مهدي) سنتي از يوسف است و سنتي از موسي بن عمران (ع) و او قائم ما اهل بيت مي باشد. خداوند کار او را در ظرف يک شب اصلاح خواهد فرمود.....

 



ادامه مطلب »

تعدادی از آیات قرآن دلالت بر ظهور مهدی و تشكیل دولت كریمه دارد گرچه بیشترین و مهمترین دلیل بر وجود مهدی و قیام اصلاح طلبانه او اخبار و احادیث است كه از زبان پیامبر اسلام و ائمه اطهار در دست ماست ولی طبق احادیث تعدادی از آیات قرآن مجید نیز دلالت بر قیام و انقلاب آن مصلح جهانی دارد .


ادامه مطلب »

آمادگی برای غیبت

     بعد از امام هشتم،دیگر امامان معصوم برای همگان ظاهر نمی شدند.بلکه فقط برای خواص شیعه آنهم در مواردخاص ظاهر می شدند؛حتی پاسخ سؤالات و رفع نیازمندی های آن ها را غالبا از پشت پرده انجام می دادند،تا شیعیان برای غیبت ولی عصر(عج) آموزش دهند و آماده کنند.در پرتو همین تجربه  و تمرین بود که غیبت امام بر اکثر شیعیان گران نیامد،در صورتی که برای دیگران سخت و دشوار بود؛زیراآنان از چنین دوران تمرین بی بهره بودند.

     هرچه دوران غیبت صغری نزدیک تر می شد،استتار امامان بیشتر می گردید و لذا می بینیم در زمان امام هادی(ع) و امام حسن عسگری(ع) این مسأله محسوس تر و ملوس تر است.مسعودی می نویسد:((روایت شده که امام هادی(ع)غیر از عده کمی از یاران خود،از نظر اغلب شیعیان غایب بود.موقعی که امر امامت به امام حسن(ع)واگذار شد،آن حضرت با خواص شیعیان خود وغیر آنان از پشت پرده صحبت می کرد علت این که آن حضرت و پدر بزرگوارش این عمل را انجام می دادند،این بود که مقدمه غایب شدن امام زمان(عج)را فراهم کرده باشند تا شیعیان با این موضوع مأنوس شوند و منکر غایب شدن امام نشوند و مردم به پنهان امام عادت کنند.))

 منابع:

1روزگار رهایی،ج1صفحه266

2اثبات الوصیه،ص231


Weblog Themes By Pichak

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

نويسندگان

لينک هاي مفيد

درباره وبلاگ


ثواب این عمل ناچیز را هدیه می کنم به روح عمویم شهید بحرینی که در سال1361در منطقه دشت عباس به آرزوی دیرینه اش،یعنی شهادت رسید و به اوج ملکوت پر کشید و همچنین شهید منصوری شوهر عمه ام که ایشان هم در اثر اثابت موشک به موتور یدک کش سپاه مفقودالاثر شد.

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 38
بازدید ماه : 1264
بازدید کل : 38877
تعداد مطالب : 129
تعداد نظرات : 76
تعداد آنلاین : 1

Online User